Fibromyalgie beweegprogramma

De vereniging Samen Sterk heeft in samenwerking de FES Fibromyalgie patiŽnten vereniging) een beweegprogramma ontwikkeld voor mensen met Fibromyalgie.
Het programma heeft als doel u te leren voldoende te bewegen en dat vooral te blijven doen, want bewegen is noodzakelijk voor een goede gezondheid.

Heeft u moeite met bewegen vanwege de klachten? Bent u bang om pijn te krijgen als u gaat bewegen? Denk u dat de Fibromyalgie toeneemt als u gaat bewegen? Bewegen is gezond en helpt de problemen bij Fibromyalgie te verminderen. Tevens vermindert bewegen de kans op hart- en vaatziekten.
Bewegen is belangrijk, houdt uzelf gezond. Het beweegprogramma is speciaal voor mensen met Fibromyalgie ontwikkeld. U doorloopt het beweegprogramma samen met een registerfysiotherapeut. Dit is een fysiotherapeut die voldoet aan de kwaliteitseisen van het Centraal Kwaliteitsregister Fysiotherapie (CKR). Deze fysiotherapeut is daarnaast speciaal opgeleid voor het beweegprogramma hartaandoeningen. Uw begeleiding is dus in goede handen. Bij FYSIOmeer zijn er twee fysiotherapeuten opgeleid voor de begeleiding van Fibromyalgie: Guus Rutten en Lindia Wassenborg.

De Fysiotherapeut zal beginnen met een eerste gesprek en het afnemen van een aantal testen. Hierdoor kan de fysiotherapeut u het programma op maat aanbieden.
De testen laten zien wat uw huidige conditie is en wat uw mogelijkheden zijn.

Na afloop van het beweegprogramma zal de fysiotherapeut wederom de testen afnemen en met u de resultaten en de voortgang bespreken. Het beweegprogramma is aangepast aan uw persoonlijke situatie.

Het beweegprogramma duurt in totaal zes maanden. Informeer voor dit Samen Sterk programma bij uw FYSIOmeer.