Training bij coronaire hartaandoeningen

Het Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) heeft in samenwerking met TNO een beweegprogramma ontwikkeld voor mensen met coronaire hartaandoeningen.
Het programma heeft als doel u te leren voldoende te bewegen en dat vooral te blijven doen, want bewegen is noodzakelijk voor een goede gezondheid.

Heeft u moeite met bewegen vanwege de klachten? Bent u bang om te bewegen en te sporten vanwege uw hartaandoening? Denk u dat de klachten toenemen als u gaat bewegen? Bewegen is gezond en helpt de problemen bij hartklachten te verminderen. Tevens vermindert bewegen de kans op hart- en vaatziekten.
Bewegen is belangrijk, houdt uzelf gezond. Speciaal voor mensen met coronaire hartaandoeningen is het beweegprogramma ontwikkeld. U doorloopt het beweegprogramma samen met een registerfysiotherapeut. Dit is een fysiotherapeut die voldoet aan de kwaliteitseisen van het Centraal Kwaliteitsregister Fysiotherapie (CKR). Deze fysiotherapeut is daarnaast speciaal opgeleid voor het beweegprogramma hartaandoeningen. Uw begeleiding is dus in goede handen. Bij FYSIOmeer is er een fysiotherapeut opgeleid voor de begeleiding van hartaandoeningen: Lindia Wassenborg.

De Fysiotherapeut zal beginnen met een eerste gesprek en het afnemen van een aantal testen. Hierdoor kan de fysiotherapeut u het programma op maat aanbieden.
De testen laten zien wat uw huidige conditie is en wat uw mogelijkheden zijn.

Na afloop van het beweegprogramma zal de fysiotherapeut wederom de testen afnemen en met u de resultaten en de voortgang bespreken. Het beweegprogramma is aangepast aan uw persoonlijke situatie. Tijdens het programma heeft u regelmatig individuele gesprekken met uw fysiotherapeut.

Het beweegprogramma duurt in totaal drie maanden. Informeer voor dit KNGF-beweegprogramma bij uw FYSIOmeer.